המשיכה בין הגברים והנשים


המשיכה בין הגברים והנשים

 

המחקרים של מערכות היחסים מראים: ישנם דברים קטנים, לא משמעותיים ואבסורדיים שיכולים להשפיע על היחסים בין אנשים.

1. אנחנו לא יודעים להעריך נכון את האטרקטיביות שלנו.

מחקר שנערך לאחרונה מצא, שגברים לעתים קרובות טועים, כאשר חושבים שהחברות שלהם משתגעות עליהם. והנשים לרוב חושבות שהחברים שלהם אדישים כלפיהן – וזה גם לא נכון. לכן הידידות בין גברים ונשים בעלי נטייה מינית רגילה – זה שדה מוקשים של אי הבנה ותשוקות בלתי ממומשות.


2. טעמן של הנשים משתה בהתאם למחזור החודשי.

מסתבר שהמחזור החודשי, משפיע על ההעדפות של הנשים. מספר מחקרים שונים הראה, שנשים מעדיפות גברים עם פנים סטריאוטיפיים יותר (החוקרים ציינו את הדוגמא של ג'ורג' קלוני), כאשר הן מוכנות להרות (בזמן הביוץ). בתקופות אחרות, גברים שיכולים להיראות כיותר מושכים בעיניהן יהיו פחות "מאצ'וים". כנראה שזה מגיע מתוך אינסטינקט קדמוני, שאומר שמי שחזק (ונראה כך) יהיה אב לצאצאים חזקים.


3. גלולות למניעת הריון יכולות גם להשפיע על התפיסה של האישה.

בשנת 2008, המדענים גילו שנשים שלא נטלו גלולות נמשכו במיוחד לריח של גברים, שאיתם יש להן את ההבדלים הגנטיים הגדולים ביותר. זה נכון במיוחד לגבי גנים מסוימים, הקשורים למערכת החיסון. ונשים שלוקחות גלולות למניעת הריון, יותר נמשכות לריח של הגברים שאיתם יש להן יותר התאמה גנטית. בגלל העובדה שהריח – הוא מאוד חשוב, הוא עשוי להיות הגורם המכריע בבחירת בן הזוג. אבל זה לא הכל. נמצא שיחסי מין עם גברים, שהגנים של מערכת החיסון שלהם דומים לאלו של הנשים – פחות מספקים את האישה. כך הגלולות יכולות לקלקל את הסקס לזוגות מסוימים...


4. האטרקטיביות שלנו משתנה בגלל גורמים מוזרים מאוד.

בשנת 2009, החוקרים בקשו מאנשים לבחון את הפנים המופיעות על מסך מחשב ולהעריך את האטרקטיביות שלהם. ואז נאמר להם לא לשים לב לפנים המתחלפים, אלא להסתכל על נקודות שצצות בצד ימין ובצד שמאל של המסך. ואז הם ביקשו שוב לדרג את האטרקטיביות של האנשים בתמונות. כתוצאה מכך, הנחקרים מצאו שהפנים המושכות ביותר הם הפנים של אלו, שמבטם היה מכוון לאזור בו הייתה אמורה להופיע הנקודה (וכאילו הצביע לשם). כך לדוגמה, אדם שלא הראה בזמן את הכיוון של בית השימוש במסעדה, יכול לאבד את ההזדמנות למצוא חן בעיני אדם אחר.


5. אם אתה גבר – לא מומלץ שתיראה שמח.

בשנת 2011, חוקרים גילו שהנשים מצאו את הגברים שנראים שמחים - כפחות אטרקטיביים. הן העדיפו גברים שמשאירים רושם של אדם גאה וחזק או מצוברח ומבויש. יש צד חיובי אחד לפחות: אם אתה נראה אומלל בגלל שאתה בודד - יש סבירות גבוהה שבקרוב יהיה עליך ביקוש רב.


6. כנ"ל לגבי נשים בטוחות בעצמן.

למרבה הצער, במהלך אותו המחקר גילו שנשים גאות ובטוחות בעצמן נראות פחות מושכות בעיני הגברים.


7. מי שהכי מושכים בעינינו – זה אנחנו עצמנו.

במחקר שנערך בשנת 2010, החוקרים הראו למשתתפים שתי קבוצות של תמונות – הפנים שבתמונות מהקבוצה הראשונה היו מורכבות מפנים של שני אנשים זרים, ובקבוצה השנייה – מורכבות מתמונה של אדם זר יחד עם תמונה של הנבדק. אנשים שראו את "ההיבריד" שכלל את הפנים שלהם אך לא היו מודעים לכך, מצאו שהתמונה הזאת היא הרבה יותר אטרקטיבית מאשר תמונה המחוברת משני זרים. כך, מסתבר שכולנו, למעשה, נרקיסים.


 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> המשיכה בין הגברים והנשים